07.03.2019

SafeTalk-bijeenkomst: Praktisch aan de slag met informatieveiligheid en privacy

Op 11 juni aanstaande organiseert SafeHarbour een SafeTalk-bijeenkomst in het historische Muntgebouw in Utrecht. We gaan praktisch aan de slag met de BIO met nadruk op risicomanagement, schrijven een awareness-campagne uit en maken een (D)PIA eenvoudig met het (D)PIA-canvas. Na de bijeenkomst kunt u direct aan de slag op de drie inhoudelijke thema’s voor uw eigen organisatie. Bent u een CISO, FG, (D)PO of controller, dan nodigen wij u van harte uit om uzelf vandaag nog in te schrijven! Graag maken we informatieveiligheid en privacy samen met u praktisch.

PROGRAMMA

09.30 uur  Inloop met koffie en thee

10.00 uur
  Opening en start SafeSession I:
De BIO: Praktische aanpak voor risicomanagement
door Ronald Driehuis RE CISA CIPM, partner SafeHarbour
De implementatie van de BIO staat voor de deur. De BIO is een stuk compacter dan de huidige normenkaders. Dat komt voornamelijk omdat de BIO uitgaat van actief risicomanagement, terwijl de huidige normenkaders uitgaan van het volgen van normen. Dat laat onverlet dat organisaties zelf actief aan de slag zullen moeten met risicomanagement en het benoemen van maatregelen. Dit is een tijdrovend en ingewikkeld proces. Vaak worden nu bijvoorbeeld bedrijfsvoeringsprocessen overgeslagen, terwijl deze van groot belang kunnen zijn en een grote bedreiging kunnen vormen.
De experts van SafeHarbour nemen u mee in een sessie waarin we uitvoerig toewerken naar een praktische aanpak voor risicomanagement in het kader van de BIO.

11.15 uur  Pauze

11.30 uur  Start SafeSession II:
Leuk, een awareness campagne! Maar hoe zet ik die op?
door Eva de Wit en Suzan Schulten, consultants SafeHarbour
Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat phishing en training de meest effectieve methodes zijn om medewerkers bewust te maken van cyberrisico’s. Het aanbod daarin is best groot, maar hoe maakt u nu de juiste keuze voor uw organisatie? De SafeHarbour-experts nemen u mee vanuit hun brede ervaring. Tijdens deze sessie schetst u de ideale awareness-campagne voor uw eigen organisatie.

12.15 uur Lunch

13.00 uur Start SafeSession III:
Maak de DPIA praktisch!

door Martijn van der Veen, consultant SafeHarbour
Een (D)PIA biedt een scherpe analyse over de impact op privacy en uw organisatie. Vaak is een (D)PIA verplicht. Maar laten we een (D)PIA ook eens leuk maken. Het (D)PIA-canvas is ontwikkeld als hulpmiddel om een goede (D)PIA uit te voeren. Geen droge analyse maar een nuttig en leuk handvat. Tijdens deze interactieve sessie ervaren de deelnemers wat de impact is van bepaalde keuzes en wanneer keuzes veranderen tijdens een (D)PIA.

14.00 uur Wrap-up

14.15 uur Afsluiting

DOELGROEP

CISO’s, FG’s, (D)PO’s en controllers van publieke organisaties zijn van harte welkom om deel te nemen aan de SafeTalk.

DATUM & TIJD

Dinsdag 11 juni van 09.30 tot 14.30 uur

LOCATIE

Graag ontvangen wij u in het prachtige, historische en centraal gelegen Muntgebouw in Utrecht.
Adres: Leidseweg 90, 3531 BG te Utrecht

KOSTEN DEELNAME

Voor uw deelname vragen wij een bijdrage van € 95,-. Tot een week voorafgaand aan de bijeenkomst kunt u zich kosteloos afmelden.

Inschrijfformulier SafeTalk juni 2019

Categorie: Kennis Nieuws

Nieuwsbrief

Up-to-date zijn is het begin
van informatiebeveiliging

Timeline voor gemeenten in 2019

Timeline-ENSIA-2018Geen deadline missen dit jaar? Download alle deadlines voor gemeenten in 2019

Download nu »