Welkom!

De supportdesk van SafeHarbour staat van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur voor je klaar om antwoord te geven op jouw vragen. Via het supportdesk-onderdeel veelgestelde vragen tref je allerlei handigheden rondom de SafeHarbour-oplossingen. De tutorials gaan in op handige functionaliteiten binnen het Privacy Management Systeem (PMS) IC Content.

Wil je contact met een van onze medewerkers? Vul dan het support-formulier in. Uiterlijk binnen twee werkdagen ontvangt je een reactie. Ook telefonisch zijn wij bereikbaar via telefoonnummer 085 – 30 30 279.

Graag helpen wij je snel (weer) op weg met de oplossingen van SafeHarbour!

Support nodig?

Binnen 2 werkdagen hulp

Risico-overzicht printen

  1. Ga naar het hoofdtabblad “Overzichten”
  2. Klik op tabblad “risico’s”
  3. Selecteer de naam van de “verantwoordelijke” of zoek op basis van ‘status’
  4. Klik op “zoeken”
  5. Na het verschijnen van de lijst van de risico’s klik op “download”
  6. Sla de excel-sheet op volgens de aanwijzingen
  7. Na het opslaan kun je het overzicht via excel bekijken

Controleren welke risicoanalyses zijn

  1. Open het tabblad risicoanalyse, die bij het proces hoort, welke je controleren wilt;
  2. Zoek het soort risico op dat bij het proces hoort en je wilt controleren;
  3. Kijk naar de optie “gedefinieerd”. Als de bullet aangevinkt is, dan is de risicoanalyse opgeslagen;
  4. Kijk naar de opties “kans op optreden, impact en waarde”. Als naast deze opties een numerieke waarde staat dan is de risicoanalyse volledig ingevuld.

Risicoanalyse uitvoeren

  1. Je kunt pas een risicoanalyse doen wanneer de volgende onderdelen in IC Control zijn verwerkt:
    • Processen, met bijbehorende verwerkingen en extra informatie
    • BIA en/of PIA
  1. Open het menu-onderdeel “processen”;
  2. Vul de informatie in rondom een proces
  3. Klik op BIA/PIA vragenlijsten (icoontje naast het proces)
  4. Naast de BIA/PIA vragenlijst is een derde tabblad “risicoanalyse”
  5. Op de lijst van risico’s, klik je op het “risicodetail”
  6. Open het tabblad risicodetail
  7. Ga invullen de “kans op optreden”
  8. Ga invullen de “impact”
  9. Het veld “waarde” wordt zelf berekend aan de hand van de eerder ingevulde waarde van kans x impact
  10. Bepaal de prioriteit zelf met de kleurencode
  11. Indien bestaat vul de restrisico’s in
  12. Er kan gekozen worden tussen “geaccepteerde of niet geaccepteerde risico
  13. Indien geaccepteerd is mogelijk om de argumentatie aan te geven waarom deze risico acceptabel voor het bestuur
  14. Er kan gekozen worden tussen openstaand (nog af te handelen) of afgerond (afgehandeld) risico.
  15. Klik op “opslaan”
  16. Klik op “sluiten”

Overzicht van mijn acties

  1. Vanuit IC Control is een e-mail met een link naar de actiedetails verstuur uit IC Control naar de toegewezen verantwoordelijke
  2. Klik op de link
  3. Login in IC Control
  4. Bekijk de actiedetails en voer deze zo nodig uit

Voortgang toegewezen acties controleren

  1. Log in als beheerder van IC Control
  2. Open het menu-onderdeel dashboard
  3. Rechtsonder zie je een overzicht van de toegewezen, lopende en afgeronde acties.

Actie toewijzen aan derde

  1. Open het menu-onderdeel “acties”
  2. Klik op “nieuw”
  3. Kies de naam van degene aan wie je de actie wil toekennen onder de “verantwoordelijke”
  4. Kies uit de lijst van “actietype” wat de verantwoordelijke moet doen met de toegewezen actie
  5. Kies een nummer uit de optie ‘nummer” (optioneel)
  6. Geef een “einddatum” aan de actie
  7. Geef een “herinneringsdatum” (optioneel)
  8. Kies uit de lijst van “Maatregelen”
  9. Voeg een eigen “omschrijving” toe
  10. Vul je “opmerkingen” in (optioneel)
  11. Wanneer deze actie “terugkerend” kun je dit aanzetten en de terugkeerdatum “in dagen” aangeven
  12. Klik op “opslaan”

Invullen PIA

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”
  2. Open het tabblad “BIA PIA instellingen”.
  3. Ga naar de lijst met “PIA vragen”
  4. Vul de lijst in

Invullen BIA

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”
  2. Open het tabblad “BIA PIA instellingen”.
  3. Klik op “ga naar de lijst met BIA vragen”
  4. Vul de lijst in

Beschikbare frameworks

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”
  2. Open het submenu-onderdeel “frameworks”. Je ziet nu welke frameworks beschikbaar zijn en welke ‘actief’ zijn
  3. Klik op een van de oogjes in de kolom “acties” om frameworks te activeren of te deactiveren
  4. Vul de datum van activatie in
  5. Klik op “opslaan”

Functie van een gebruiker invullen

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”
  2. Open het sub-tabblad “gebruikers”
  3. Klik op het potlood naast de naam van de gebruiker “acties” dan gaat een formulier openen
  4. Vul de functienaam in
  5. Klik op “opslaan”

Gebruiker toevoegen

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”;
  2. Open het tabblad “gebruikers”;
  3. Klik op “nieuw”;
  4. Vul de naam, achternaam, taal, emailadres en gebruikersrol in;
  5. Klik op “opslaan”

Overige details invullen

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”
  2. Maak keuze uit de diverse opties onder de “overige details”
  3. Vul de KVK-gegevens in
  4. Vul, indien bekend, de gegevens van de BIA-impact niveau (tussen 1-5) in
  5. Vul de gewenste aantal dagen voor een reminder in
  6. Klik op “opslaan”

Aanpassen gegevens van mijn organisatie

  1. Open het menu-onderdeel “mijn organisatie”
  2. onder “Adresgegevens ”
  3. Vul de gegevens in
  4. Klik op “opslaan”